Come on board, we’re expecting you.

20151003_190509Zondag 4 oktober 2015

Gisteren zijn we even na 4 uur in de middag op de trein gestapt naar Schiphol en van daar gingen we naar het CitizenM Hotel even buiten de terminal. Inchecken ging snel, want dat moet je zelf doen en daarna gingen we naar onze kamer op de vierde etage met uizicht op de luchthaven.

We hebben de koffers op de kamer gezet en zijn naar de terminal gegaan om wat te eten in het zelfbedieningsrestaurant. Daarna nog wat rondgekeken op het panoramaterras, maar de vliegtuigen gingen helaas buiten beeld de lucht in.

20151004_150226_resizeOp onze kamer hebben we gratis films en dus keken we Bad Neighbours met Zac Efron. Best aardige film waarna we op tijd gingen slapen.

Even na 5 uur worden we wakker en de luchthaven is slecht te zien door de dikke mist. Douchen, aankleden en naar de terminal. Koffers in de automaat, veiligheidscheck en dan wat eten. Het restaurant waar we de broodjes halen heeft glazen platen waarop geschreven staat wat iets is en wat het kost, maar nies niet want de plaatjes zitten onder een dikke laag stof. Co kan het niet laten om er “vies” in te schrijven. Vervolgens krijgt Jeroen commentaar dat hij dat niet moet doen, omdat Jeroen meldt dat de plaatjes wel heel erg stoffig zijn.

20151004_164111_resizeDan komt het bericht dat onze vlucht ruim een uur vertraagd is. We maken ons nog geen zorgen want we zullen evengoed ruim op tijd aankomen. Door een ontbrekende passagier lopen we nog iets van een kwartier extra vertraging op maar dan vertrekken we ook.

Op Milaan worden we door Costa opgewacht en moeten we nog een paar vluchten afwachten voor we de bus in kunnen. Rond kwart voor 1 gaan we rijden en met een korte tussenstop van 10 minuten komen we rond kwart over 3 aan bij de terminal waar twee Costa schepen liggen. Behalve de Costa Magica waar wij op gaan, ligt daar ook de Costa Fascinosa.

20151004_173732_resizeOmdat we ondertussen de hoogste status van de Costa club hebben, krijgen we boardingnummer 1 en kunnen dus via de korte rij meteen aan boord. Dat schiet lekker op. Op onze kamer staat de prosecco al in de koeler klaar en we zijn erg tevreden over onze mini-suite met zeer ruim balkon op de achterhoek van het schip. Snel een eerste verkenning over het schip en dan met name op zoek naar een eventuele sauna.

Die is er maar de faciliteiten zijn beperkt en je moet je dit meer voorstellen als bij een sportschool waarbij de sauna en stoombad in de kleedkamer van de sportzaal zitten. Dat is dan weer ons voordeel dat we toch samen de sauna in kunnen.

Tussenstop in het buffetrestaurant waar we nog snel iets eten want de lunch is er bij ingeschoten. Zielig hè.

DSCF8385_resizeDan komt de bekende ontruimingsoefening waarbij we weer met zwemvest aan op het dek staan te luisteren naar de instructies in gelukkig dit keer maar 3 talen.

Terug naar de hut en even de koffers uitpakken. We vertrekken en zwaaien enkele Italianen uit die heftig staan te zwaaien.

Dinertijd. Op zoek naar ons tafeltje. Helaas niet bij een raam. Als we eenmaal zitten, zoeken we de omgeving af, want een ober, die we ook als vriend op Facebook hebben, moet hier ergens rondlopen. Opeens zien we hem op de beneden etage van het restaurant. We gaan hem even gedag zeggen en dat is een wederzijds leuk weerzien. Helaas hebben we hem deze reis niet als onze ober.

20151004_175019Het diner is zoals we gewend zijn en valt weer goed in de smaak, vooral de pasta met pesto. Na het eten gaan we een rondje over het schip en nu zitten we het verslag te maken. Velen weten de volgende stap: cocktails aan de bar. Echter, we weten nog niet welke bar, want de Atriumbar is erg druk met luide muziek en dansende mensen. Straks dus eerst nog even beetje rondkijken en dan een keuze maken. Tja, nieuw schip voor ons dus weer even onze plekjes zoeken.

5 thoughts on “Come on board, we’re expecting you.

1. Ed en Willem schreef:

Hallo mannen,
    Een mooie suite. Geniet van de reis. Als jullie weer thuis zijn is op 3 december in de schouwburg van Hoorn cabaretier Johan Gossens. Hebben we afgelopen vrijdag gezien in Velsen. Topper.
    Nou, ik ga jullie verhalen weer lezen. Voorzichtig met alle coctails.
    Groet,
    Ed en Willem

2. els de galan schreef:

Nou mannen, de kop is er af, schip verkend, sauna gevonden, eten op en dan kan er weer aan de cocktails worden gegaan, het klinkt vertrouwd, geniet er lekker van !! Groetjes uit mistig Hoorn.

3. Anneke schreef:

Alles goed verlopen gelukkig. Een rustig plekje zoeken wordt vast geen probleem. En ach na een paar cocktails is het vaak overal wel leuk

4. Kees schreef:

We zullen jullie belevenissen weer op de voet volgen; geniet er van! Onze laatste cruise is al een paar jaar geleden, maar wel andere leuke trips gemaakt, uiteraard.

5. Tonja schreef:

Erg leuk om jullie verhalen weer te volgen. Heel vel plezier tijdens de rest van de cruise!