Overzicht berichten van nieuwste naar ouder.

• Vigo, Santiago de Compostella

Zondag 19 mei 2024 Vannacht is de klok een uur vooruit gegaan maar we zijn redelijk op tijd naar bed gegaan en we hoeven pas om kwart over 10 te verzamelen voor onze excursie. Dus voldoende tijd voor het ontbijt bij grote John en kleine John. Vandaag gaan we een klein stukje lopen van de…

• Lissabon, Barrio Alto

Zaterdag 18 mei 2024 Als we vanmorgen wakker worden, nadert het schip de haven van Lissabon. We varen juist onder de brug Ponte 25 de Abril door, die de rivier de Taag hier overspant. Even verderop komt het schip aan de kade te liggen, met vanaf ons balkon een schitterend uitzicht op de gekleurde huizen en…

• Cadiz en Gibraltar

Vrijdag 17 mei 2024 Het is 10 over half 6 als we wakker worden. We liggen nog niet aan de kade maar varen de haven van Cadiz binnen. We moeten vroeg op voor een lange excursie van ongeveer 8 uur. Om kwart over zeven worden we verwacht in het theater. Omdat de andere restaurants pas…

• Zeedag van Lanzarote naar Cadiz

Donderdag 16 mei 2024 Gisteravond hebben we weer genoten van een lekker diner, met dit keer een tournedos als hoofdgerecht. Het is vanavond extra feestelijk in het restaurant, omdat een echtpaar hier vandaag 25 jaar getrouwd is en dat samen met vier vrienden viert in het Club restaurant. Bij het verlaten van de haven van…

• Arrecife, Lanzarote

Woensdag 15 mei 2024 Na een gezellige avond, maar een iets mindere nacht worden we wakker. Het schip had vannacht wat tijd goed te maken want we zijn later vertrokken omdat het bunkeren, het tanken van het schip, niet op tijd klaar was. De weersvoorspellingen zijn niet echt hetzelfde. Weer Online is veel positiever dan…

• Santa Cruz de Tenerife

Dinsdag 14 mei 2024 Gisteravond hebben we dus vóór het diner een cocktail gedronken in de Sunset Lounge op dek 12. We willen er eigenlijk alleen een colaatje doen, maar hier betaal je met ons drankenpakket voor elk drankje 3 euro extra. Dan willen we er ook wel een cocktail voor hebben. Ze serveren hier…

• De oversteek naar Europa, Zeedag 5 van 5

Maandag 13 mei 2024 Na het diner van gisteravond gingen we weer bij de Wijnbar langs, voor een glas lekkere witte wijn. Ook krijgen we er wat borrelhapjes bij, waaronder blokjes kaas en worst en olijven. Na een leuk gesprek en als de glazen leeg zijn gaan we op pad naar de Grand Bar. Daar…

• De oversteek naar Europa, Zeedag 4 van 5

Zondag 12 mei 2024 We hebben gisteravond weer genoten van een heerlijk diner in het Club Restaurant. Daarna bezetten we direct onze vaste barkrukken in de Grand Bar. Er staat nog net niet onze naam op, maar sommige gasten weten al dat dit ons vaste plekje is. Het is La Notte Bianca, de witte avond,…

• De oversteek naar Europa, Zeedag 3 van 5

Zaterdag 11 mei 2024 Even terug naar gisteravond. Het was Gala-avond, wat betekent dat je verwacht wordt in je netste kleding. Wij hebben onze pakken inclusief stropdas aan als we naar het diner gaan. We willen vroeg zijn zodat we in het restaurant nog even een foto kunnen maken voordat er veel andere mensen zijn.…

• De oversteek naar Europa, Zeedag 2 van 5

Vrijdag 10 mei 2024 Gisteravond zijn we dus eerst naar de VIP cocktail geweest. We spraken even kort met de kaptein, Andrea Bardi. Hij was afgelopen zomer ook de kapitein op de Groenland cruise en herinnerde zich nog wel de dichte zeemist waar we een paar dagen doorheen moesten varen. Deze zomer gaat een collega…

• De oversteek naar Europa, Zeedag 1 van 5

Donderdag 9 mei 2024 Het is gunstiger om van oost naar west te reizen, want dan heb je nachten waarin de klok een uur terug gaat en je dus een langere nacht hebt. Deze reis hebben we uitgekozen omdat we nu weliswaar van west naar oost reizen, maar het leuk vinden om in Nederland aan…

• Recife 2024

Woensdag 8 mei 2024 Gisteravond zien we in onze Costa app dat we inderdaad al om 7:15 uur moeten verzamelen voor de excursie van vandaag. We maken het daarom niet te laat aan de bar, maar genieten evengoed van een paar drankjes. De starter van de avond was de Planter’s Punch cocktail. De wekker staat…

• Tweede zeedag; van Salvador naar Recife

Dinsdag 7 mei 2024 We hebben goed geslapen, maar worden wiegend wakker. De zee is vrij ruig dus goed oppassen met lopen. We zijn wat later dan normaal bij het ontbijt maar het is er nog erg rustig. Omdat de zee vrij onstuimig is, lijkt het ons geen goed idee rondjes op het dek te…

• Salvador 2024

Maandag 6 mei 2024 We hebben gisteravond weer genoten van het diner in het Club restaurant. Als we bij het restaurant aankomen, komen we de Braziliaanse gastheer Oton Bastos tegen die we nog kennen van een cruise in 2016. Hij heeft ons blijkbaar ook herkend want hij komt direct op ons aflopen om ons te…

• Eerste Zeedag; van Rio naar Salvador

Zondag 5 mei 2024 Eerst nog even terug naar gisteravond. Na het diner gaan we direct naar de Grand Bar en daar is het relatief rustig en zijn onze favoriete krukken direct beschikbaar. De afgelopen cruises waren we voornamelijk aan de Baileys Banana Colada, maar deze reis willen we het wat anders gaan doen. We…

• Rio de Janeiro

Zaterdag 4 mei 2024 Het diner in het Club restaurant is ons gisteren goed bevallen. Zoals ons bekend was, mogen we er alleen dineren. Voor ontbijt en lunch kunnen we terecht in het restaurant op dek 4 in de Club Bistro voor gold en platinum leden van de Costa Club. Na het diner gaan we…

• Begin van de cruise

Vrijdag 3 mei 2024 Even terugspoelen naar gisteravond: We zijn naar een andere steak house gegaan in het grote overdekte winkelcentrum, genaamd Madero. Ook hier moet je internet gebruiken om de menukaart te kunnen lezen, in ieder geval voor de Engelstalige versie. Maar hier lukt het ons om op de wifi van het restaurant in…

• Dagje in Santos

We zijn redelijk vroeg wakker. Het wordt vandaag een warme dag van ongeveer 35 graden. Maar eerst even de ochtendrituelen en dan naar het ontbijt. Daar is het rustig en we kunnen zelf een tafeltje uitzoeken. Keuze genoeg hoewel iets minder dan in Sao Paulo, maar genoeg om te veel te eten. Kort even terug…

• Van Sao Paulo naar Santos

Woensdag 1 mei 2024 We worden wakker na een keurige 8 uur slaap, in een zonnig Sao Paulo. De temperatuur is nu nog prima te doen, maar gaat vandaag oplopen tot een graad of 30. Na de ochtend rituelen gaan we naar beneden voor het ontbijt. Merkwaardig is dat we in onze kamer en badkamer…

• De reis naar Sao Paulo Brazilië

Dinsdag 30 april 2024 We zijn maandag druk bezig geweest met inpakken en de laatste klusjes in huis. Vanmorgen testen we nog een paar kleine dingen en dan kunnen weer vertrekken. We zijn al om half 7 wakker en richten ons op de trein van half 9. Vanwege werkzaamheden aan het spoor bij Amsterdam rijdt…

• Vliegen heen en varen terug.

Vrijdag 26 april 2024 Nog een paar dagen en dan vliegen we naar Sao Paulo in Brazilië. Dat is een paar dagen voor we aan boord gaan van de Costa Favolosa (waar we ook op waren in juli 2023 naar IJsland en Groenland) voor een oversteek die eindigt in Amsterdam/IJmuiden. Toen we deze cruise al…

• Laatste dag, Dubai

Zaterdag 16 december 2023 Gisteravond hebben we rustiger aan gedaan met de alcohol. We moeten voor het slapengaan nog de koffers inpakken en willen dan niet te verneveld zijn. Voor middernacht moeten de koffers buiten de hut staan. We nemen afscheid van een aantal medewerkers en medegasten die we vandaag niet meer verwachten te zien.…

• Abu Dhabi vanuit de Big Bus

Vrijdag 15 december 2023 Volgens schema zouden we om 10:00 uur aankomen, maar als we om 8:00 uur de gordijnen openschuiven, zien we dat we de kade al naderen en dus ruim voor schema aanleggen. We gaan ontbijten. We hebben geen haast want we hebben geen excursie geboekt. We zijn van plan vandaag de Hop…

• Doha, Qatar

Donderdag 14 december 2023 Wat zijn eerder nog iets vergeten te vertellen. Jeroen poetst meestal zijn tanden op het balkon, tijdens een cruise. Nog even lekker buiten naar de sterren staren. Op dit schip is de buitenverlichting van de hutten niet aan. Het is dus extra donker buiten ’s avonds. En dat geeft meer zicht…

• Laatste zeedag van de cruise, op weg naar Doha, Qatar

Woensdag 13 december 2023 Het plaatsen van de datum voelt toch steeds weer vreemd. Zittend op het balkon in de warme zon en dan “december” moeten schrijven. Nou we genieten er nog maar van want we gaan nu snel richting het einde van de cruise. Maar eerst even terug naar gisteravond. Nadat we weer een…