Eerste Zeedag; van Rio naar Salvador

Zondag 5 mei 2024

Eerst nog even terug naar gisteravond. Na het diner gaan we direct naar de Grand Bar en daar is het relatief rustig en zijn onze favoriete krukken direct beschikbaar. De afgelopen cruises waren we voornamelijk aan de Baileys Banana Colada, maar deze reis willen we het wat anders gaan doen. We kiezen vanavond voor de Sidecar cocktail. Die bevalt goed dus nemen we er nog eentje.

We zijn gesommeerd om vanavond bij de wijnbar een glas wijn te komen drinken. Daar staat Thais, die we kennen van de cruise van vorig jaar juli. We hebben het onder het genot van een heerlijke witte wijn erg gezellig. Het is er niet druk want er is alleen wijn en bubbels te krijgen. Dat geeft de ruimte om ook uitgebreider bij te praten.

Gerecht van gisteren.

We nemen nog een klein flesje water mee en gaan naar de hut. Rond middernacht gaan de luiken dicht en rond half 8 gaan ze weer open. Mooi op tijd voor ontbijt in het restaurant op dek vier. Hier is het rustig en de obers weten van gisteren nog precies wat we willen en dus zijn ook de bakjes Nutella snel tevoorschijn gekomen.

Tijd om de gewoonte weer op te pakken om een uurtje te gaan lopen op het dek. Het is zonnig en warm en de wind varieert met waar je je op het schip bevindt van vrijwel weg tot stevig genoeg om een petje van je hoofd te blazen.

Na dit uur, gaan we naar de Grand Bar waar de Nederlandse hostess Celine spreekuur heeft. Bij de security drill is blijkbaar iets mis gegaan met het scannen van Jeroens kaart en staat hij nu te boek als weigeraar. Ondanks dat we dit gisteren al met de receptie besproken hadden en die ons verzekerde dat het nu allemaal goed stond in de computer, hebben toch weer een brief ontvangen waarin gedreigd wordt zijn pas te blokkeren voor de dranken. Terwijl we wachten komt er plek vrij bij de Engelstalige hostess en die noteert onze klacht. Daarna gaan we wat drinken en vervolgens op ons balkon wat lezen.

Bij de lunch nemen we het “altijd verkrijgbare Classic gerecht” kipfilet (bij het diner in het Club restaurant is dat Grilled beef Tenderloin, het betere vlees). Dat was normaal de beef paillard, wat wij niet geweldig vonden, maar de kip is wel zeer lekker. Helaas blijkt dit alleen te zijn voor de periode dat het schip bij Brazilië vaart.

Toetje van gisteren

Dan is het tijd voor onze Spa behandeling: een algen pakking en daarna een hele lichaamsmassage. De dames hebben flinke kracht in hun handen en na ruim 2 uur zit het erop. Lekker. Nog even bubbelen, maar dan in een whirlpool en dan naar de kamer om het verslag weer te maken.

Misschien nog leuk om te weten: om in Santos bij de cruise terminal te komen, moet je over een onbewaakte spoorwegovergang. Hier rijden vrachttreinen en dat gaat met zeer lang getoeter gepaard omdat mensen toch nog proberen er voor langs te komen. Op een gegeven moment moet er een lange trein vertrekken en wordt met een korte trein het spoor even geblokkeerd. De trein die vervolgens langzaam vertrekt is werkelijk vreselijk lang dus ook een bus die het terrein op wil, heeft de pech dat het minuten lang gaat duren voordat het spoor weer vrij komt. Maar aan alles komt een einde, dus ook aan deze trein.

3 thoughts on “Eerste Zeedag; van Rio naar Salvador

1. Els de Galan schreef:

Weer een mooie dag geweest. Het concert van Madonna heeft hier Hart van Nederland gehaald, was benieuwd of jullie daar nog iets van gehoord of gezien hebben zaterdagavond? En is het probleem met Jeroens “weigering” inmiddels echt opgelost want die sanctie lijkt me niet erg prettig! Ben weer benieuwd naar de wederwaardigheden van morgen!

2. Sandra schreef:

Wat een gedoe met je kaart Jeroen, vervelend! Wat een lekkere dingen komen er voorbij mmmm

3. Henk schreef:

Jeroen de weigeraar tja had ik niet verwacht van je.