Even terugkomend op het vertrek uit Miami. We hebben ondertussen begrepen dat we vanuit een nieuwe terminal van MSC zijn vertrokken. Zo nieuw dat de officiële opening daags na ons vertrek was. Het is ook de grootste cruise terminal ter wereld, en daarmee hebben we het niet over alle terminals bij elkaar maar alleen over deze MSC terminal.

We kwamen aan met een taxi in wat leek een parkeergarage. Nou ja, leek niet alleen want de etages erboven bieden plaats aan meer dan 2400 auto’s. Onze koffers werden meteen vanuit de taxi overgenomen door medewerkers van de terminal, dus daar hoefden we verder niet mee te slepen.
Vervolgens gaan we een trap op de terminal in en komen in een hele grote hal. Daar staan allemaal linten die diverse rijen vormen. Wij gaan in de rij voor Aurea-passagiers. Het is nog rustig dus eigenlijk is er nog geen sprake van een echte rij. Aan het einde van het parcours komen we bij een aantal zuilen. Hier moet ons paspoort gescand worden. Er staat iemand bij die ons helpt en ze vraagt of we een ESTA hebben. We laten die zien en na het scannen van het eerste paspoort moet Co voor de camera gaan staan om zijn gezicht te laten scannen. Dan geeft de zuil een akkoord aan en mag Jeroen. Wij denken dat dit (ook) voor de immigratiedienst is om vast te leggen dat je het land gaat verlaten.

Dan kunnen we direct door naar de security check. We hoeven geen riem of horloge af te doen, alleen de rugzakken op de band en telefoon in een bak en dan op de band. Daarna komen we bij een dame die ons vraagt of we Yacht club hebben of iets anders. Wij hebben dus Aurea en dat is na Yachtclub het beste om te hebben. Biedt allerlei voordelen.
We krijgen een nummer uitgereikt en kunnen dan een grote hal in waar veel stoelen staan. Een mega grote wachtkamer. Hier moeten we wachten tot ze aan boord klaar zijn om ons te ontvangen. We hebben onze boardingpas al op de telefoon, want je kunt vooraf inchecken waarbij je ook je paspoort scant.

Dan rond half 12 komt het bericht dat wij kunnen boarden. We gaan een deur door en komen bij poortjes te vergelijken als bij het openbaar vervoer. Ons gezicht wordt gescand en dan gaat het licht op groen en kunnen we doorlopen naar het schip. Geen incheckbalie of wat dan ook meer en de boardingpas wordt eigenlijk niet gebruikt.
Het is wel een hele lange gang die we door moeten voordat we bij het schip zijn, maar eenmaal aangekomen bij de slurf die ons toegang biedt, lopen we soepel het schip op zonder wat dan ook van controle. Er is omgeroepen dat de hutten rond 14:00 uur klaar zijn, maar dat je direct naar je hut moet gaan om daar je sleutelkaarten op te halen (hangen aan de deurknop) en je kunt meteen je handbagage achterlaten.

Wij hadden het geluk dat onze hut al helemaal klaar was. Dus konden we al iets meer uitpakken en installeren.
Tot zover dus even hoe het werkt in de nieuwe terminal van MSC, nu terug naar gisteravond. Het diner verliep snel en omdat we ook vroeger eten dan we gewend zijn van andere cruises, vinden we het nog wat vroeg om naar de bar te gaan dus eerst nog even naar de hut. Daar maken we ons verslag van gisteren nog even af en publiceren het.

Daarna gaan we door naar de bar. Vandaag is het wel drukker, met name aan de tafels aan de zijkant. Dat komt waarschijnlijk omdat er vanavond een grote basketball wedstrijd wordt uitgezonden. Aan de bar hoeven we niet te vechten voor een kruk. We bestellen Disaronno, maar die blijkt op te zijn en de bartender zoekt naar een nieuwe fles. Maar niet te vinden en na enige tijd pakt hij twee glazen en vertrekt. Blijkbaar gaat hij het bij een andere bar halen.
Het lijkt erop dat er weinig nog aan boord is en ook de sambuca zou al aardig op beginnen te raken. Dat zou wel heel vervelend zijn en dat zo kort na vertrek. Nou, we wachten het maar af. Deze avond komen we voldoende aan ons trekken en voldaan zoeken we ons bed op.

De volgende ochtend zijn we redelijk vroeg wakker en we gaan buiten op het achterdek ontbijten. Het zit daar goed en het is nog zo rustig dat we makkelijk een plekje hebben kunnen bemachtigen.
Na het ontbijt krant lezen op balkon en rond 11 uur even shoppen aan boord. Daar treffen we in de Dutyfree shop een groot aantal flessen Disaronno aan dus we weten genoeg. Het is in ieder geval aan boord. Jeroen kijkt nog voor t-shirts. Als hij er 2 neemt krijgt hij 30% korting en bij 3 zelfs 50%. Dat worden er dan 3.

Dan door naar de lunch. We zoeken voor het openen van het buffet vast een plekje. Het is nu vrij druk, maar we mogen naast andere gasten plaats nemen en raken in gesprek. Zo leg je leuke contacten.
Na de lunch gaan we weer naar de Wellness en na twee rondjes sauna en een rondje bubbelen, gaan we meteen door naar de Aurea bar (buiten op dek 19). Die is dus alleen toegankelijk voor Aurea gasten en daardoor is het er redelijk rustig. We nemen een paar colaatjes en Co gaat hier nog even in de whirlpool zitten.

Vanavond gaan we in pak. Er zijn wel activiteiten met de kapitein, zoals met hem op de foto gaan, maar dat laten we even langs ons heen gaan. We willen op tijd aan tafel zodat we hopelijk weer een tafel bij het raam kunnen bemachtigen.
Jee, wat een verhaal weer, maar jullie als “wereldreizigers” maken ze niks. Heel veel plezier en een fijne cruise
Die tafel aan het raam was dus gelukt. Leuk die uitgebreide omschrijving van de nieuwe terminal en hoe het werkte. Veel plezier!
Hè wat vervelend zo’n zeedag. Geniet er maar lekker van
I am impressed with the embarkation procedure of MSC, so smooth and hassle free except for the long walk that you had to go through before reaching the ship. Enjoy your cruise♥️♥️♥️
Jullie genieten en dat is jullie gegund.
Prachtige foto’s en natuurlijk ook veel plezier!
Mooi verhaal, prachtige plek zo om te eten. Genieten maar, dat doe ik ook van jullie verhalen en foto’s.
Jullie hadden dus, zonder dat je het wist, de primeur op de nieuwe MSC terminal!
Wat een leuke foto van jullie zo bij dat raam.
Leuk om die landkaart te zien, wij zijn bezig om een vakantie te boeken naar Cuba en af te sluiten in Jamaica, dat laatste lijkt niet te lukken met vliegen misschien nog met een boot.