Fort Lauderdale dag 1

Dinsdag 19 februari 2019

We hebben een redelijk goede nacht achter de rug. Een beetje licht geslapen en vroeg wakker, zoals te verwachten valt vanwege het tijdsverschil. In ieder geval was het in het hotel en de omgeving erg rustig, want we hebben amper een geluidje gehoord.

Eekhoorns in de stad

Na het douchen gaan we beneden bij het ontbijt kijken, wat bij de kamer is inbegrepen. Er is niet een hele ruime keuze, maar we kunnen onze weg erin vinden. In ieder geval heerlijk vers sinaasappelsap en lekker fruit (voor Jeroen dan).

Aan strand geen gebrek

Dan besluiten we maar gewoon lekker vroeg op pad te gaan voor een wandeling naar het strand. Al om 8:45 uur gaan we weg. Het is even omschakelen naar het klimaat hier. De temperatuur is al zo’n 25 graden en de zon schijnt volop. Hopelijk hebben we voldoende zonnebrand crème opgesmeerd…

Even wat drinken

Het eerste stuk van de route gaat langs een grote doorgaande weg en over een grote hoge brug bij de haven: Port Everglades. Hier zullen we donderdag met het cruise schip vertrekken. Er ligt nu één schip van Celebrity Cruises in de haven.

Deze stepjes staan werkelijk overal

Verderop bereiken we Fort Lauderdale Beach. Daar kom je meteen in vakantie stemming. Er liggen al heel wat mensen op het strand. En wordt volop gejogd, gewandeld en gefietst over de paden langs het strand. Ook zijn er hier elektrische leen-steps en leen-fietsen, die veel worden gebruikt. Wij houden het maar gewoon bij onze oude vertrouwde benenwagen.

Brandweerwagen met stijl

Het strand gaat kilometers door, maar op een gegeven moment krijgen we wel flink dorst en zijn we toe aan een break. We lopen een stukje terug en gaan dan bij bar Lona op het terras in de schaduw zitten. Door een vergissing staat er vrijwel meteen twee koffie voor onze neus, maar wij willen graag cola. Geen probleem, en direct krijgen we twee cola’s geserveerd. Na een paar gratis refills zijn we weer voldoende bijgetankt om verder te lopen.

Aan jachten geen gebrek

We gaan over Las Olas Boulevard landinwaarts lopen. Het eerste stuk geeft uitzicht op eilandjes met hele luxe huizen en vooral hele luxe jachten voor de deur. Dit stuk wordt ook wel het Venetië van Florida genoemd, door de kilometers lange waterwegen die verbonden zijn met de Atlantische Oceaan.

Oude handelspost nu museum

Verderop verandert de straat in een winkelstraat met veel kunst galerieën en restaurants. We zijn nu in “downtown” Fort Lauderdale. We komen uit bij het oude Stranahan House, een handelspost aan de Tarpon rivier.

Toch ontdekt.

Eigenlijk zijn we nu wel toe aan een lunch break, maar we kunnen hier geen geschikte plek vinden. Daarom besluiten we maar gewoon door te lopen richting ons hotel. Dat is nog een hele tippel. Regelmatig zien we een hagedisje voor ons wegspringen en één keer zelfs een flinke leguaan die snel een palmboom in kruipt.

Links jacht uit het water.

De zon en de warmte wordt ons bijna teveel, maar gelukkig is daar dan ons hotel met een Subway om de hoek. Daar bestellen we onze broodjes en een verfrissende cola. Terug in het hotel komen we even bij van onze wandeling van bijna 15km. Een sportieve start van de vakantie, zullen we maar zeggen.

Om 17:30 uur worden we opgehaald door Joe en Ray, twee Amerikanen die we nog kennen van onze eerste trans-Atlantische cruise van 2014. Twee jaar geleden hebben we elkaar gezien, toen zij een dag in Amsterdam waren met een cruise. En nu kunnen we hen opzoeken in hun woonplaats. We rijden naar het Cubaans restaurant Padrino’s.

One thought on “Fort Lauderdale dag 1

1. Sandra schreef:

Wat een wandeling zeg! En wat leuk dat jullie Joe en Ray daar kunnen opzoeken!