Zeven “zeedagen” op de Costa Toscana, dag 7

Zaterdag 9 december 2023

Wederom is vannacht de klok een uur vooruit gegaan, maar we hadden daar goed rekening mee gehouden en na 8 uur slapen worden we wakker, ruim op tijd voor ontbijten in het Bellavista.

De laatste zeedag van de zeven in een rij. Het is voor ons omgevlogen en we hadden er nog wel een paar willen hebben, maar dan wel zonder de klok vooruit te moeten zetten.

Vandaag is er niets gepland. Omdat de wind op ons balkon stevig is, gaan we op het achterdek de krant lezen. Vervolgens gaan we een drankje doen bij de Kartell bar en voor we naar de lunch gaan nog even naar de hut.

De middag bestaat weer uit sauna en Infinity bar en zo vliegt er al weer een dag voorbij. Tijd om aandacht te besteden aan de laatste etages, dek 17 t/m 19.

Dek 17 begint vooraan weer met hutten en daarna volgt de bovenetage van La Spiaggia Beach club, het binnenzwembad. Hier treffen we aan de ene kant de Nutella bar en aan de andere kant een tweede Gelateria Amarillo.

Gaan we langs het zwembad verder naar achteren, dan komen we buiten uit. Hier is het Splash Aqua Park bestaande uit 5 waterglijbanen. Twee die niet zo hoog beginnen en drie waarvoor je even flink de trappen op moet.

Verder naar achteren komen we aan de linkerkant (kijkende in de vaarrichting van het schip) de KikiPoke, waar je een poke bowl kunt samenstellen. Het is geïnspireerd op de Hawaiiaanse keuken. Aan de andere kant zit de Aperol Spritz Bar.

Dan krijgen we Il Forte Beach met aan elke kant een zwembad.

Lopen we verder dan komen we weer uit op Piazza del Campo maar dan een etage hoger. We gaan hier een etage hoger en komen op het grote buiten dek 18. Als eerste treffen we daar de Orizzonte Bar aan.

Daar direct achter kun je omhoog voor een stukje dek 19, zonnedek. Dan gaan we over dek 18 verder naar voren en passeren de Sport Arena. Wie daar van bovenaf naar wil kijken, moet wat verder lopen en de Volare Skywalk betreden.

Nog verder naar voren hebben we aan de rechterkant de Versilia Bar en aan de andere kant de Green Healthy Food bar.

Dan lopen we verder door naar voren en treffen hier nog een zwembad aan, Versilia Beach.

Dan kun je nog verder naar voren en passeer je de toegang tot Private 19, dat alleen toegankelijk is voor Suite gasten en waar ligbedden staan en een whirlpool aanwezig is. En dan sta je op dek 18 helemaal voorop met uitzicht naar voren. Wel afgeschermd met glas tegen de wind.

Zo, we hopen een beetje een beeld te hebben gegeven van hoe het schip in elkaar zit. Belangrijkste in onze ogen is om na te gaan welke plekken voor jou het belangrijkste zijn. Het is niet nodig om alle restaurants die inbegrepen zijn te weten.

Dan nog wat andere informatie:
Wij hebben dit schip nu bezocht met ongeveer een halve bezetting aan gasten. We weten dus niet hoe het is om op een volgeboekt schip te zitten. Zelf zijn we deze cruise bijna niet in het buffet geweest.

Internet werkt over het algemeen erg goed. Soms is kortstondig de verbinding weg, maar meestal is het snel genoeg om ook video’s te kijken. Het is wel prijzig en beslist aan te raden om vooraf te boeken. Dan is de prijs voor het duurste pakket, onbeperkt internet, 3 euro per dag goedkoper. Deze informatie kan natuurlijk wel snel achterhaald zijn, maar in MyCosta staat het wel aangegeven. Je moet het wel voor elke dag dan afnemen.

Morgen zijn we in Salalah en gaan we vroeg op excursie. Dus we moeten het vanavond niet te laat maken.

2 thoughts on “Zeven “zeedagen” op de Costa Toscana, dag 7

1. Henk schreef:

Leuk alle etages te zien. Maar als ik 18e verdieping lees betekend dit ook dat het een heel hoog schip is. je staat dan op 40 meter boven de zee of heb ik dat mis.?

2. Sandra schreef:

Ik heb ff niet gekeken maar wat een schip mannen, ongelofelijk, als je daar nooit op geweest bent heb je er geen idee van. Erg leuk om te zien!