Zonnige laatste zeedag; onderweg naar Bremerhaven

Dinsdag 19 juli 2022

Je kent dat wel, dat je ontdekt dat je iets vergeten bent te vertellen. Nou dan is een zeedag wel een mooi moment om dat alsnog even te doen.

Het gaat om zondagavond. Toen we ons klaar maakten om naar bed te gaan, zagen we drie cruiseschepen in de verte in tegenover gestelde richting varen. Het waren de Norwegian Star, de Costa Diadema en de HAL ms Nieuw Statendam. Een mooi gezicht.

Maar weer terug naar waar we gisteren geëindigd waren. We stopten ons verhaal voor het diner. We hadden de Tomahawk besteld. Een runderkarbonaadje van ongeveer 900 gram. Voor ons samen hoor! Deze moet je apart vooraf bestellen en kost extra.

We nemen wel nog vooraf een klein voorgerechtje en een minestronesoep en dan komt het klapstuk van vanavond. Onze ober snijdt voor ons het vlees in verschillende stukken en dan kunnen we genieten van een heerlijk stuk goed gebakken vlees. Er zijn 3 sausjes bij, knoflook, pepersaus en een sausje waarvan we niet weten wat het was, maar wel lekker smaakte. Beslist geen spijt van om dit een keer tijdens onze cruise te doen.

Restaurant ontbijt en diner

We zouden om 18:00 uur vertrekken, maar er blijken nog 2 bussen niet terug te zijn van hun excursie. Op een gegeven moment lijkt het erop dat we gaan vertrekken, maar al snel blijkt dat het schip alleen vast omdraait om straks sneller weg te kunnen varen. De vertraging loopt op naar ongeveer drie uur. Als we na ons diner vanaf ons balkon naar de kade kijken, hebben we zicht op de plek waar de tenderboten aanleggen. Er liggen er nog twee.

Atriumbar

Dan rond 21:00 uur zien we weer gasten op de kade naar de tenderboten gaan. Als de eerste vol is, gaat deze vast naar het schip. De mensen aan boord van deze tenderboot juichen en zwaaien naar de passagiers die vanaf het balkon staan te kijken. Ze zijn blij er eindelijk weer te zijn en hebben vast ook honger. Als iedereen weer aan boord is verlaten we Noorwegen en gaan op weg naar Bremerhaven waar we woensdag aankomen.

Wijnbar

Later horen we dat de bussen op de terugweg enorm om moesten rijden omdat de route die ze zouden rijden geblokkeerd was geraakt door vallend gesteente. Tja, dan zie je hoe kwetsbaar het verkeer hier is.

Buffet-restaurant

We moeten ook nog even een excursie omboeken want voor de wandeling door Bremen, is te weinig belangstelling onder Engelstaligen. Dan maar in het Duits.

Cabin stewart

Gisteren en vandaag hebben we weer wat foto’s gemaakt van de medewerkers hier op het schip die onze reis speciaal hebben gemaakt. We hebben velen van hen ook weer toegevoegd als Facebook vrienden. Altijd leuk om weer een beetje bij te houden of we bekenden gaan tegenkomen bij een volgende cruise.

Violiste en zangeres in Wijnbar

Bij het ontbijt maakt Melvin weer een leuke vogel van papier. We moeten nog een aparte koffer kopen om ze mee te kunnen nemen. Erg leuk dat je zoveel aandacht krijgt. Ook een andere ober heeft iets voor ons gemaakt. Simpeler dan wat Melvin maakt, maar het is toch erg leuk dat iemand dat voor je doet.

Gastvrouw

Het is vandaag heerlijk weer, overwegend zonnig, dus lopen we ons uurtje op het dek in T-shirt. Door de wind in het stukje schaduw wat fris, maar wel te doen. Na wat vocht tot ons te hebben genomen, gaan we op ons balkon zitten. Daar is nu nog geen zon, maar we zitten genoeg uit de wind om er behaaglijk van de zeelucht te kunnen genieten.

Na de lunch zetten we dat voort en komt de zon steeds meer onze kant op. Dit is een heerlijke zeedag. En omdat de zon nu goed op ons balkon staat en we daar nog even van willen genieten, stopt hier het verslag van vandaag. Morgen hebben we min of meer een halve zeedag want we vertrekken al om ongeveer 14:00 uit Bremerhaven richting Amsterdam.

Dag Noorwegen. Tot een volgende keer.

2 thoughts on “Zonnige laatste zeedag; onderweg naar Bremerhaven

1. Aafje schreef:

Ik dacht dat jullie vandaag al terug kwamen,een dagje extra is niks mee

2. Sandra schreef:

Wat fijn zeg dat ze jullie reis zo speciaal maken!