Aankomst op Samos

Dinsdag 29 mei 2018.

We worden al om 4.15 uur wakker, ruim voor de wekker. We besluiten om evengoed maar op te staan. De incheck balie gaat al om 4.45 uur open, zagen we op internet, dus daar hoeven we niet op te wachten.

Gisteren zagen we trouwens vanuit onze hotelkamer de A380 van Emirates opstijgen op de Zwanenburg baan. De tweede A380 vlucht zagen we klaar staan aan de G pier. Deze zou om 21.50 uur vertrekken, maar daar zijn we niet wakker voor gebleven.

Vanuit het CitizenM hotel lopen we in een paar minuutjes naar de vertrekhal. Het voelt hier al aardig warm buiten. Misschien weinig verschil met Griekenland, wat dat betreft. Het inchecken verloopt vlotjes. Bij de security check is het behoorlijk bedrijvig, maar ook hier hoeven we niet al te lang te wachten. Om 6.00 uur zitten we aan een ontbijtje in de vertrek lounge.

Een uurtje later gaan we naar gate D82 voor onze TUI-fly vlucht naar Samos. Onze keuze voor extra beenruimte betaalt zich uit. Op rij 2 kunnen de benen languit. Een collega van Jeroen blijkt ook aan boord te zijn. Wat een toeval weer.

Na een soepele vlucht landen we om 12.00 uur op Samos. Zonnig en aangenaam warm hier met 25 graden. Het is even wachten op de koffers en dan worden we bij aankomst opgewacht door de jongen van de auto verhuur. We krijgen dit keer een nieuwe Nissan Note. Deze brengt ons in een half uurtje naar ons vertrouwde hotel in Kokkari.

We worden in Armonia Bay verwelkomd door Jenny, een nieuwe medewerkster uit Schotland. Ze biedt ons een drankje aan terwijl zij de papieren in orde maakt. We besluiten ook meteen een lunchgerecht te bestellen. Dat scheelt weer een tripje naar het dorp.

Op het terras genieten we van de lunch en het uitzicht. En daarna installeren we ons in de kamer. Dit keer kamer 21, met weer een fantastisch uitzicht op Tsamadou Beach en de baai bij Samos stad.

Dan is het tijd voor een verfrissende duik in het zwembad en om even wat te lezen. Het is hier prima toeven, dus we blijven hier lekker loungen tot het tijd is voor het diner.

Daarvoor gaan we dan met de auto naar het centrum van Kokkari. We beginnen vandaag bij ons vertrouwde restaurant Stathis. Ze bestaan nog steeds, en met dezelfde eigenaar. Hij herkent ons nog en is blij dat we weer bij hem langskomen. We krijgen een mooi tafeltje met uitzicht op de baai van Kokkari. Vandaag nemen we de jouvetsi als hoofdgerecht en een yoghurt met honing (en voor Jeroen nog fruit erbij) als dessert. We krijgen nog een ouzo van het huis toe. Wat een lekker begin van deze vakantie!

2 thoughts on “Aankomst op Samos

1. Henk schreef:

Toch geen rijen op Schiphol. Genieten nu en lekker uitrusten.

2. Kees schreef:

En ook de kat is meegevlogen naar Samos?