Dag 14, donderdag 2 juli 2009. Calgary, shops, zoo en uitzicht.

Als we na het opstaan de weersverwachting bekijken, worden we niet vrolijk. In de middag wordt regen verwacht. We gaan naar het pand aan de overkant van de straat en vinden op de eerste etage een foodcourt met o.a. een Subway. We nemen daar een broodje als ontbijt waarna we de stad in gaan om te “shoppen”. Omdat het in de winter erg koud kan zijn, zitten de meeste winkels in overdekte winkelcentra, o.a. in hoge panden die met loopbruggen aan elkaar verbonden zijn. Niet echt lekker winkelen als het buiten goed weer is. Binnen wordt ook veel gewerkt aan winkels en staat het nodige leeg. Dit maakt het winkelen erg onoverzichtelijk en erg ongezellig.

Rond 12 uur zijn we weer bij ons hotel. We willen ons via internet inchecken voor de vlucht en zo nog onze plaatsen kunnen bepalen. We blijken prima plaatsen te hebben dus we hoeven ze niet te veranderen. We zetten de boardingpass op een usb-stick en printen ze uit in het businesscentrum van ons hotel.

Daarna gaan we naar de Calgary Zoo. De route is door de vele werkzaamheden aan de weg lastig te vinden en we lopen enorm om voordat we de dierentuin bereiken. Om 2 uur sluit het Afrika gedeelte, dus we stuiven naar de andere kant van de dierentuin om dat deel in een klein half uur zoveel mogelijk te bezoeken

Om 2 uur nemen we een lunch in het restaurant van de dierentuin en daarna gaan we op een wat lager tempo verder. We maken weer vele foto’s van de vele dieren daar en het weer is nog steeds prachtig. Het wordt zelfs flink warm dus we zijn blij onze jacks in het hotel te hebben achtergelaten.

Rond 6 uur verlaten we de dierentuin. We hebben er weer van genoten. We gaan terug naar ons hotel via een betere, veel kortere, route omdat we nu een pad ontdekken dat wel open is en een heel stuk afsnijdt t.o.v. de heenweg.

Na even bijgekomen te zijn in het hotel gaan we op weg om een snelle hap te doen bij… Daarna gaan we naar de Calgary Tower om eens over de stad uit te kijken. Als je in de stad loopt denk je dat het uitzicht zal tegenvallen omdat er al veel grote gebouwen omheen gezet zijn, maar het valt enorm mee. Het uitzicht is prachtig en in de verte zien we vaag de Rocky Mountains liggen. Dit keer eten we dus niet in het ronddraaiend restaurant, dat deze toren ook heeft. We nemen ruim de tijd en om 9 uur gaan we voldaan naar het hotel terug. We hebben veel gelopen vandaag en dat is te voelen. het weer is nog steeds prima.

Morgen onze laatste dag. We kunnen ‘s morgens waarschijnlijk nog de parade zien van de Stampede. De hele stad is er vol van en het is inmiddels erg druk geworden vanwege dit jaarlijkse evenement. We hebben zelfs een trailer gezien van Friese paarden, dus ook nog wat Nederlandse invloed.

Om 18:05 uur gaat onze vlucht terug. In Nederland is het dan al zaterdagnacht 2:05 uur. Het volgende en laatste deel zal dus later verschijnen, maar wordt vervolgd…….

One thought on “Dag 14, donderdag 2 juli 2009. Calgary, shops, zoo en uitzicht.

1. ed en willem schreef:

Mooie foto’s, wel geen last ehbben van hoogtevrees. Lijkt mij spannend. Alvast goede terugreis.