Onderweg naar Malaga

Donderdag 4 november 2021

Toen we gisteravond gingen slapen waaide het stevig buiten. We werden dus weer lekker in slaap gewiegd door het schip. Jeroen hoorde ook nog een paar onweersklappen in de nacht. De kapitein zette er de vaart in, om sneller in betere weersomstandigheden te komen. En dat is hem gelukt, want als we ’s morgens wakker worden is bijna onbewolkt buiten.

We starten weer met een ontbijt in het restaurant beneden. Het is daar nu nog rustiger dan eerst, omdat er in Marseille meer mensen van boord zijn gegaan, dan erop gekomen zijn. Iedereen krijgt een tafeltje aan het raam, in de zon.

Links de wandeling van uur op schip in de haven, rechts hetzelfde op varend schip.

Daarna maken we weer onze wandeling op dek 5 van een uur. Google op onze telefoon raakt er een beetje van in de war. Gisteren in Marseille was netjes te zien dat we 8 rondjes over het dek hadden gelopen. Maar vandaag vaart het schip en denkt Google dat we 8km hebben gewandeld in een uur. Zo snel wandelen we nu ook weer niet.

Na de koffie bij Susan lopen we langs de Engelse host aan boord en maken een praatje. Zijn man werkt in de fotoshop er tegenover. We zoeken onze foto’s erbij en laten die in een envelop verzamelen. Dan zien we aan het einde van de cruise wel of er wat leuks bij zit om te kopen. Het all-inclusive pakket aan foto’s kopen gaat ons te ver. We lopen verder over dek 4 naar de winkels, om eens te kijken wat ze allemaal hebben, met name wat betreft shirts. We kopen echter nog niets.

Terug in de hut gaan we weer wat lezen op ons balkon. Ondertussen belt de Tourdesk met de mededeling dat onze excursie naar Bioparc in Valencia helaas niet doorgaat. We kiezen dan maar voor een stadwandeling.

Voor de lunch gaan we weer naar het buffet op dek 9. Vandaag een lekkere cordon-blue met broccoli. We hebben uitzicht op Ibiza, waar we nu zo’n beetje langs varen. Daarna gaat ons vaste patroon door met een bezoek aan de Spa van 2 tot 4 uur. Omdat het vandaag een zeedag is, is het hier iets drukker, maar nog steeds veel rustiger dan we vóór corona gewend waren.

We hebben ook wel trek in een ijsje, dus lopen we nog even langs de Gelateria voor een paar bolletjes mango en vanille. Susan matst ons weer door alleen het ijsje van Jeroen in rekening te brengen.

Dan pakken we nog de laatste zonnestralen van vandaag op ons balkon. De kapitein maakt het ons lastig, door het schip steeds iets meer westwaarts te sturen, zodat de zon voor ons weer even buiten beeld raakt. Maar zonder zon is het ook nog lekker buiten. En we krijgen nog wel een mooie zonsondergang in beeld met bijzondere wolkenformaties.

Bij het diner worden we weer extra verwend. Supervisor Erwin loopt langs als we aan het hoofdgerecht zitten en vindt de porties wel erg klein. Of we niet nog een keer hetzelfde willen. Nou ja, het smaakte wel erg goed, dus vooruit dan maar. Vandaag hadden we ook al het extra kaasplankje besteld en als toetje hebben we cheesecake. Dus dat wordt terug rollen naar de hut.

In de gang spreken we onze cabin steward Rowell, die zegt dat het regent. Dat kunnen we bijna niet geloven na zo’n mooie dag, maar hij heeft wel gelijk. We varen door een fikse onweersbui. Co heeft mazzel en weet er met zijn telefoon een mooi plaatje van te schieten.

De excursie morgen in Malaga blijkt toch in de middag plaats te gaan vinden, dus we moeten de sauna voor morgen helaas afbellen. Dan gaan we tot slot nog naar de bar voor ons vaste recept aan drankjes. Dit was een zeer geslaagde zeedag!

2 thoughts on “Onderweg naar Malaga

1. Ava schreef:

Het is te merken, Google weet hoe zwaar het leven aan boord van een cruiseschip werkelijk niet bij te houden. Wat een mooie natuurfoto’s! Doen mijn geografenhart sneller kloppen.
    Geniet lekker verder! Hoe tekent Google trouwens aan boord rollen naar de hut? Dat gaat ook veel sneller dan je denkt als het schip vaart!