Overzicht berichten van nieuwste naar ouder.

• Dag 2. Donderdag 28 juni 2012

Dagje dobberen Na de hectiek van gisteren hebben we vandaag een rustig dagje op zee. Renden we gisteren nog van hot naar her over het schip, met continue het gevoel iets te missen op een andere plek, vandaag beginnen we gewoon heel eenvoudig met…: lekker uitslapen! Voor het uitzicht hoeven we immers niet vroeg op…

• Dag 1. Woensdag 27 juni 2012

All on board Het wordt een nieuwe ervaring om niet per vliegtuig te reizen maar een cruise te doen. Noorse fjorden en de Noordkaap. Omdat alles nieuw is, zijn we ook wat nerveus. Het inschepen zal plaatsvinden van 13:00 tot 16:00. We nemen de trein van 11:12 en komen om 12 uur in Amsterdam aan.…

• Cruise 2012 Noorse Fjorden en Noordkaap

Voor vertrek. Aanstaande woensdag is het zover. We gaan voor de eerste keer in ons leven een cruise maken en wel van Amsterdam naar de Noorse Fjorden en de Noordkaap. Dit wordt een hele nieuwe ervaring en we weten nog niet alles wat we willen weten. Bijvoorbeeld wat internet aan boord kost. Of we…

• Maandag 1 augustus 2011

Arta en zwembad Vandaag is onze laatste hele dag hier in Griekenland. Morgen moeten we vroeg op het vliegveld zijn en kunnen we helaas niet genieten van het uitgebreide ontbijtbuffet. Dus we nemen het er maar weer van. Echter de zogenaamde jus d’orange is wel erg sterk. De refills zullen bestaan uit half jus en…

• Zondag 31 juli 2011

Nikopolis, Zalongo en Kassope Vanmorgen worden we uitgeslapen wakker in Preveza. We hebben eindelijk eens een bed met een matras die niet zo Grieks hard is. Het ontbijtbuffet ziet er uitgebreid uit. Ze hebben zelfs mini-oliebolletjes! Doe daar maar een hele zak van, haha! We gaan vandaag eerst de opgravingen van de oude Romeinse stad…

• Zaterdag 30 juli 2011

Terug naar de kust Jeroen heeft gisteren twee routes bekeken om van Kalambaka naar Preveza te rijden. Het verschil in kilometers was niet zo groot, maar de ene route zou ongeveer 2 uur en 45 minuten duren en de andere 7 uur en 15 minuten. Tja, wat een verschil. De tweede route gaat dwars door…

• Vrijdag 29 juli 2011

Aan de mousaka in Kalambaka Vanmorgen rijden we na het ontbijt weer omhoog naar Meteora, om de resterende drie kloosters daar te bezoeken. We beginnen bij Agia Triada, omdat we daar 140 treden omhoog moeten lopen. Dat kunnen we beter maar meteen gehad hebben, dachten we, nu het nog ‘s morgens nog wat koeler is.…

• Donderdag 28 juli 2011

Close encounters of the Kloosters, part 1 We worden wakker in een zonnig Kalambaka. Iedereen is al vroeg op om naar de zes kloosters op de rotspunten te gaan, inclusief de groep lawaaierige scholieren die vandaag gelukkig uit het hotel vertrekken. We zijn zo’n beetje de laatsten bij het ontbijt beneden, dat er hier OK…

• Woensdag 27 juli 2011

Van Koukouli naar Kalambaka Wie in het hoogseizoen op vakantie gaat, maar niet de drukte van toeristische gebieden wil, kan gerust naar het Zagoria gebergte gaan. In Koukouli waren we 2 nachten de enige gasten en ook op de wegen is het niet druk. Hou er dan wel rekening mee dat tavernes vaak geen complete…

• Dinsdag 26 juli 2011

Een brug te ver Vannacht weer eens iets anders meegemaakt dan vechtende katten in de buurt, namelijk een stel honden dat over de bergen heen naar elkaar toe zit te blaffen. Gelukkig kunnen we er wel van slapen, maar op een gegeven moment ben je het wel zat. We worden wakker in een grotendeels bewolkt…

• Maandag 25 juli 2011

Vikos kloof Als we wakker worden is de kamer flink afgekoeld. Omdat er geen airco is, hebben we met de ramen open geslapen. Gelukkig zijn deze voorzien van horren. De zon schijnt al op de bergtoppen en het is muisstil. Hier in de buurt zijn geen kennelijk geen krekels. Die maakten in Parga een enorm…

• Zondag 24 juli 2011

De overgang Vanmorgen is het weer inpakken geblazen en dan de auto in naar de volgende bestemming: het Zagoria gebergte, in de richting van Albanië. Na het ontbijt nemen we afscheid van hoteleigenaar Achilleas en zijn medewerkers en we gaan op weg. We maken een stop in Ioannina, de hoofstad van Epirus. Na wat zoeken…

• zaterdag 23 juli 2011

Twee hoogtepunten: kerkepad en treinritje Onze kamer heeft een mooi uitzicht en we kijken al dagen naar een kerkje op de top van een heuvel, de Agia Eleni. Volgens de hoteleigenaar is het uitzicht van daar af prachtig. We besluiten vandaag de klim te wagen. We moeten even zoeken naar het begin van de route…

• Vrijdag 22 juli 2011

Dodoni en Igoumenitsa Vandaag is het opnieuw heerlijk weer in Parga: zonnig en een graad of 30. De meloenenman galmt alweer door de straten. Heel veel spullen worden hier met een pick-up auto verkocht, van meloenen, aardappels en uien tot plastic tuinstolen aan toe. Je ziet ze overal rijden en je hoort ze vooral hun…

• Donderdag 21 juli 2011

Orakel en rivier van de doden. We worden gewekt door de wekker na een prima nacht. We gaan ontbijten en besluiten vandaag in de auto te stappen en naar het Nekromanteion te gaan. We gaan rijden door de bergen en op een gegeven moment zien we een uitgestrekt laag vlak land liggen. Dit is het…

• Woensdag 20 juli 2011

Kasteelheren op vakantie Nog even terugkomen op gisteravond. We hebben na het typen van ons blog nog heel gezellig met barvrouw Giota beneden aan de bar gezeten. Vanwege de extreem lange dag en de al genuttigde alcohol wilden we het op fris houden, maar Giota kon het toch niet laten een kleine cocktail met Disaronno…

• Maandag 18 en dinsdag 19 juli

De reis en meteen prijs. Maandag 18 juli, 16:23 uur stappen we in de trein en gaan naar Schiphol. We hebben daar op de terminal  in het intercontinentale gedeelte een hotelkamer geboekt om voor de nachtelijke reis-activiteiten, nog een paar uur te kunnen slapen. Het is niet heel druk op Schiphol en we zijn dus…

• Griekenland 2011; Maandag 18 juli

Inpakken en klaarmaken voor vertrek Vandaag zijn we rustig aan het inpakken. Straks gaan we naar Schiphol en daar hebben we een hotelkamer op de terminal om een paar uurtjes te slapen voor we de koffers gaan afgeven en aan de reis beginnen. Hier volgt ons reisschema: Reisgegevens Griekenland 2011 Heenreis: Dinsdag 19 juli 2011…

• Zondag 21 november 2010

Laatste rondje Melbourne Als we opstaan is het licht bewolkt maar in de verte schijnt de zon, dus we houden de hoop erin voor de laatste dag die we kunnen benutten in Australië. We gaan voor het ontbijt voor de laatste keer naar de Subway en nemen het vaste recept. Wat dat is? Ieder een…

• Zaterdag 20 november 2010

Toch maar weer dieren We ontwaken in een zonnig en warm Melbourne. Bij ons vaste Sub-ontbijtje bespreken we de plannen voor vandaag. We hebben eigenlijk toch wel zin om de dierentuin te gaan bezoeken en dan vanavond naar het lunapark in St. Kilda. We lopen daarom eerst even langs het Visitor Centre om te vragen…

• Vrijdag 19 november 2010

Van natuur naar stad We staan op met een overwegend blauwe lucht en pakken op een rustig tempo onze spullen in voor de reis naar Melbourne. We nemen weer een ontbijtje bij de Subway en rijden dan door naar een attractie van Phillip Island dat “A Maze ‘n Things” heet. Het is lastig te omschrijven…

• Donderdag 18 november 2010

Beestenboel Vanmorgen helaas wakker geworden met regen op de ramen… We gaan daarom maar met de auto naar de Subway voor ons gebruikelijke brekkie. Daarna is het droog en rijden we naar het Phillip Island Wildlife Park. Hier is weer het nodige aan Australisch wildlife te vinden. Het is er nog erg rustig, aan het…

• Woensdag 17 november 2010

Strand, duinen en pinguïns We worden wakker van het licht dat langs het rolgordijn naar binnen komt. Aan de sterkte te oordelen kan het wel eens zonnig zijn en dat is ook het geval. We nemen de drankjes uit de koelkast die als ontbijtvoorziening bij ons verblijf hier zijn inbegrepen (de cornflakes en cerial mogen…

• Dinsdag 16 november 2010

Van Apollo Bay naar Phillip Island Vandaag wordt weer een dagje reizen. We pakken de koffers in, checken uit bij het motel en lopen dan eerst naar de bakker voor ontbijt. De lucht ziet er deze ochtend een stuk beter uit. Veel meer blauw en wat zon, alleen is het nog wel fris buiten. De…

• Maandag 15 november 2010

De boom in Als we wakker worden ziet het weer er wat beter uit dan gisteren. Hoewel bewolkt, is de mist opgetrokken dus we hebben goede hoop. We gaan bij de bakker weer een paar sandwiches eten en informeren bij het visitor centre naar eventueel  gesloten wegen. We gaan op weg naar de Cape Otway…