Overzicht berichten van nieuwste naar ouder.

• Woensdag 3 november 2010

Van Hoorn naar Adelaide Zondag hebben we geprobeerd om online in te checken, maar helaas lukte dat niet; niet voor de eerste vlucht van Lufthansa en ook niet voor de vluchten van Qantas. Dus gaan we maandagmiddag zonder boardingpassen naar Schiphol. Bij de balie van Lufthansa moeten we de automaat gebruiken om in te checken,…

• Inleiding Australie 2010

Reisschema: van Adelaide naar Melbourne. Morgen is het zover, we vertrekken naar Australë. Hieronder geven we ons reisschema en de komende weken zullen we zoveel mogelijk weer onze verslagen plaatsen. Heenreis: Maandag 1 november 2010 Vertrek Hoorn Kersenboogerd 15:23 uur Lufthansa,       LH 999 Amsterdam     19:40 uur Frankfurt         20:50 uur Qantas            QF 6 Frankfurt         23:20 uur…

• Donderdag 15 juli 2010

Katjes, wandelen en afscheid Een slechte ochtend. We liggen nog half in coma als we wakker worden van slaande deuren. Tot vandaag waren alle ochtenden rustig en zelfs het geluid uit de ontbijtzaal vlak naast onze kamer was nooit hoorbaar. Deze ochtend was dus anders helaas. Omdat het doorgaat, gaan we toch maar eens kijken…

• Woensdag 14 juli 2010

Tzatzikidee! Vanmorgen weer een ontbijt op het terras in de warme ochtendzon met de vaste gast die we omgedoopt hebben tot poes Pruttel (vanwege haar leuke prutteltje als ze een kitbit krijgt). Daarna stappen we in de auto om de oostpunt van het eiland te gaan verkennen. We rijden door Samos-stad en vervolgen de smalle…

• Dinsdag 13 juli 2010

Kikkers en een rakou-bakje Vandaag weer twee hoogtepunten uit het ANWB-boekje op het programma: het niet te missen bergdorpje Manolates en het Dal van de Nachtegalen. We willen graag wat eerder op de ochtend gaan wandelen, in verband met de warmte hier, dus we zitten een half uurtje eerder bij het ontbijt en om half…

• Maandag 12 juli 2010

Grote brand, klooster, zeewater en zwembad Het ontbijt zit er weer in en we gaan naar onze kamer. Het licht wil niet aan en al snel blijkt dat alle stroom is uitgevallen. We besluiten daarom maar meteen op stap te gaan. We stappen in de auto en rijden richting Vourliotes. Dit is een bergdorpje dat…

• Zondag 11 juli 2010

Gierende banden Vandaag weer de hele familiezwerfkat bij het ontbijt. Er wordt gesmuld van kitbits en water. Daarna stappen we in de auto voor een rondrit langs een aantal bergdorpen in de zuidelijke helft van Samos. Daarvoor rijden we eerst via Samos-stad naar Mytilini. Daar valt Co’s oog op een bordje van het paleontologisch museum…

• Zaterdag 10 juli 2010

Zweet en water Het ontbijt zit er weer in en deze morgen is er maar 1 katje dat komt kijken of er iets te halen valt. We geven haar kattensnoepjes en die lust ze wel, hoewel ze eerst eens grondig onderzoekt wat we nou voor haar neus houden. Ook het bakje water valt weer in…

• vrijdag 9 juli 2010

Samos stad en zoutwinning Vandaag gaan we naar Samos stad. Een stad die we vanuit Kokkari al hadden zien liggen. Het is de hoofdstad van Samos, hoe kan het ook anders. De stad heet ook wel Vathi, maar tegenwoordig zegt men steeds vaker Samos stad. Als we Samos naderen zien we een stad die er…

• Donderdag 8 juli 2010

A2 = B2 + C2 Vandaag staat het plekje Pythagorion op het programma, genoemd naar Pythagoras (je weet wel, die van die stelling met wiskunde).  Na het ontbijt – met ook hier een klagelijk mauwende kat erbij – stappen we in de auto, die gelukkig airco heeft. Het is namelijk weer erg warm en zonnig…

• Woensdag 7 juli 2010

Bergdorpen en bulldozers Na een goede nacht (met de airco aan) gaan we voor het eerst het ontbijtbuffet verkennen. Ziet er goed uit met voldoende keus in koud en warm. We nemen griekse yoghurt met verse honing toe, mmmm! Daarna wachten we bij het zwembad onze vrienden Peter en Ron op, die hier nog tot…

• Samos 2010; Maandag 5 juli 2010 / dinsdag 6 juli 2010

Vakantie op Samos Griekenland. Schiphol, muis, kakkerlak, katten. Gisteren zijn we tegen 6 uur in de middag op de trein gestapt naar Schiphol. Daar kwamen we tegen 7 uur aan en daarna gingen we naar het terminalhotel in het “niet-schengen” gedeelte om een paar uurtjes te slapen. Dat wil zeggen, we gingen eerst inchecken…

• Dag 15, donderdag 3 juli 2009. Eén dag, twee dagen.

Het is half 8 als we opstaan en als we naar buiten kijken zien we al mensen langs de weg zitten voor de parade van de “stampede” die om 9 uur van start gaat. We hebben geen idee hoelang het zal duren voordat de parade bij ons in de buurt komt, maar omdat we het…

• Dag 14, donderdag 2 juli 2009. Calgary, shops, zoo en uitzicht.

Als we na het opstaan de weersverwachting bekijken, worden we niet vrolijk. In de middag wordt regen verwacht. We gaan naar het pand aan de overkant van de straat en vinden op de eerste etage een foodcourt met o.a. een Subway. We nemen daar een broodje als ontbijt waarna we de stad in gaan om…

• Dag 13, woensdag 1 juli 2009. Canada Day

Gefelicteerd Canada, met je 142e verjaardag! Het is vandaag Canada Day, de nationale feestdag hier. In een strakblauw Lake Louise wordt om 9:00 uur ‘s morgens de vlag gehesen, onder begeleiding van een doedelzak. Het volkslied wordt netjes meegezongen door het handjevol mensen dat zo vroeg al bij het meer aanwezig is. Ons hotel organiseert…

• Dag 12, 30 juni 2009. Yo-ho, yo-ho, a pirate’s life for me

Na een wat rommelige nacht, worden we wakker in een zonnig Lake Louise. We kijken even op de gang wat Sinterklaas in onze schoen heeft gedaan, maar helaas, ze blijken alleen te zijn gepoetst, hihi. Vandaag staat Yoho National Park op het programma. Na het ontbijt pakken we de rugzak en stappen in de auto.…

• Dag 11, maandag 29 juni 2009. The Bear Necessities

We worden wakker in een stralend Lake Louise. De Mount Victoria gletsjer straalt ons tegemoet als we de gordijnen optrekken (ja inderdaad: optrekken, het zijn oostenrijkse gordijnen). We moeten zelfs even knipperen met onze ogen van al dat zonlicht op het witte ijs. Het meer is helemaal glad en geeft de bergen gespiegeld weer. Iets…

• Dag 10, zondag 28 juni 2009. Van Jasper naar Lake Louise de Luxe

Vannacht heeft het flink geregend in Jasper. We hoorden tenminste flink wat getikkel op het dak van onze lodge. ‘s Morgens zien we bovenop de bergtoppen een verse sneeuwlaag, inclusief Whistlers Mountain waar we gisteren nog met de kabelbaan heen waren gegaan. We gaan ontbijten in het hotel, pakken de koffers en checken uit. Op…

• Dag 9, zaterdag 27 juni 2009. Ber(g)en, ber(g)en en sneeuw

De dag begint zoals die gisteren eindigde: zonnig en vrijwel onbewolkt. Omdat verwacht wordt dat er bewolking komt, gaan we snel op weg naar de Jasper Tramway, een kabelbaan die ons bijna een kilometer hoger moet brengen naar 2277 meter op Whistlers Mountain. Als we bij het beneden-station aankomen staat er al een aardige rij…

• Dag 8, vrijdag 26 juni 2009. Oh Deer…

We hebben lekker geslapen in onze lodge en ontwaken in een halfbewolkt Jasper. Het menu van het weerbericht is hier praktisch altijd hetzelfde: a mix of sun and cloud. Je merkt wel dat je hier hoog in de bergen zit, want het is best fris. We ontbijten in één van de vijf (!) restaurants in…

• Dag 7, donderdag 24 juni. Uurtje kwijt

We worden uitgerust wakker en hebben geen mug gehoord. Helaas blijkt Jeroen wel op verschillende plekken gestoken… We pakken de koffers in en ontbijten met nog 4 andere gasten. De Blue Grouse Country Inn heeft 4 kamers en het ontbijt vindt plaats in een mooie ruimte waar 2 tafels voor elk 4 personen staan. We…

• Dag 6, woensdag 24 juni. Water, water, water

Na een heel rustige nacht (op een paar zoemende mugjes na), worden we wakker in een half bewolkt Wells Gray. We hebben met eigenaresse Regina om 9 uur afgesproken voor het ontbijt. Naast het buffet met o.a. vers fruit, staat er vandaag eggs benedict op het menu. Nog nooit gehad, maar het smaakt heel lekker.…

• Dag 5, dinsdag 23 juni. Mac & Drive

We staan op tijd op, want vandaag moeten we een flinke afstand rijden, wel 602 kilometer (hoe ik dat nu al weet? tja, ik kan een beetje in de toekomst kijken). We gaan de huurauto halen en als we door de lobby van het hotel lopen, besluiten we eerst even uit te checken, met behoud…

• Dag 4, maandag 22 juni. Park en shoppen

Deze ochtend verbazen we de serveerster weer door een Hungry Man breakfast weg te werken. We kunnen wel wat stevige kost gebruiken, want we gaan Stanley Park verkennen. Een groot park ten westen van het centrum. Het begint zo’n beetje bij ons hotel. Er is een pad dat helemaal buitenom langs de kust loopt en…

• Dag 3, zondag 21 juni. Vliegen en Varen

Ondanks het heftige (gay-)uitgaansleven hier in de buurt, hebben we rustig kunnen slapen en staan we klaar voor een dag met een paar nieuwe uitdagingen. Het plan is om per watervliegtuig naar Victoria te gaan en daar een whale-watch tour te gaan doen. Zoals bij ons te doen gebruikelijk, is de hele trip al gepland,…