Overzicht berichten van nieuwste naar ouder.

• Dag 10, maandag 8 juli 2013

Op zee Vandaag worden we pas laat wakker, tegen een uur of 9:00. Bij het ontbijt zien we dat we de Turkse noordkust alweer aan het naderen zijn. Vannacht zijn we dus de hele Zwarte Zee overgestoken. Na het verorberen van de versgebakken eitjes (je kunt ze hier krijgen zoals je ze hebben wilt), kijken…

• Dag 9, zondag 7 juli 2013

Yalta Hoewel de wekker al op 7:00 uur staat ingesteld, zijn we ruim voor die afgaat wakker. Aan het schip voelen we dat we aan het aanleggen zijn. Dan trilt het hele schip. Vanaf ons balkon zien we Yalta liggen. De stad ligt omhoog gespreid tegen de bergen van de Krim. Aan de boulevard zijn…

• Dag 8, zaterdag 6 juli 2013

Odessa We hebben het gisteravond niet al te laat gemaakt en daarom zijn we vanmorgen op tijd wakker om te zien hoe de Deliziosa in Odessa aanlegt. Het schip draait weer mooi met de achterkant richting de stad, zodat wij vanaf ons balkon alvast een kijkje kunnen nemen. Na het ontbijt gaan we om 9:30…

• Dag 7, vrijdag 5 juli 2013

Constanta De verwachtingen voor Constanta zijn niet hoog, dus we zien geen noodzaak om vroeg op te staan om zo snel mogelijk in de stad te komen. We hebben dus geen wekker gezet, maar zijn evengoed op tijd wakker. Om ongeveer 10:00 uur nemen we de shuttlebus naar de stad. Deze zet ons bij de…

• Dag 6. Donderdag 4 juli 2013

Istanbul We worden vanmorgen wakker op het moment dat het schip al aanlegt in Istanbul. Als we de gordijnen open doen, zien we dat we de hele nacht zijn “achtervolgd” door de Costa Fascinosa. We kijken van ons balkon zo op de brug van dat schip. Later blijkt daar nog een cruiseschip achter te liggen…

• Dag 5. Woensdag 3 juli 2013

Izmir / Efeze We hebben de wekker op 6:00 uur gezet (dat is 4:00 uur Nederlandse wintertijd, hè!) en zijn eigenlijk al wakker voordat hij af gaat. Snel een douche en een ontbijtje gehaald bij het buffet dat net open gaat. Co houdt zich een beetje in vanmorgen, na al het eet-geweld van de afgelopen…

• Dag 4, dinsdag 2 juli 2013

Mykonos Dit verslag komt even een dagje later, i.v.m. de korte nacht van dinsdag op woensdag. En we willen eerst nog even terugkomen op maandagavond. We besluiten om na het diner een paar drankjes te nemen in de atrium bar. Want in de grand bar, waar Mojan werkt, is het erg druk en lawaaiig vanwege…

• Dag 3, maandag 1 juli 2013

Katakolon Ongeveer 8:30 uur, griekse tijd, staan we op. Het gebruikelijke ritueel eindigt om ongeveer 9:30 uur in het restaurant op dek 9 voor een ontbijt. Daarna gaan we even boven op het dek liggen voor wat zonlicht, maar omdat we ons niet ingesmeerd hebben, houden we dat niet te lang aan. We gaan…

• Dag 2, zondag 30 juni 2013

Zon op zee Nog even over gisteravond. Want wat kwamen we een hoop bekenden tegen! De strawberry diaquiry, de limoncello en ook de barman van vorig jaar: Mojan! Heel toevallig dat hij gisteren weer begonnen is aan een nieuw contract van 8 maanden op de Deliziosa. Hij werkt dit keer in een andere bar, waar…

• Dag 1, zaterdag 29 juni 2013

Reisdag Gisteren zijn we al afgereisd naar Schiphol. Omdat we vandaag een vlucht om 8:20 uur hebben, slapen we in het Mercure hotel op de terminal. Onze koffers konden we gisteren nog niet afgeven, dus die hadden we meegenomen, langs de paspoortcontrole naar het hotel. Om 5 uur zijn we beiden al wakker vóór de…

• Cruise Oostelijke Middellandse Zee en Zwarte Zee

Op zaterdag 29 juni vertrekken we met het vliegtuig naar Italië, om daar in Savona aan boord te gaan van de Costa Deliziosa, het schip waar wij vorig jaar ook de cruise naar Noorwegen mee hebben gedaan. Hier is ons reisschema: Dag Reisroute Aankomst Vertrek 1 Savona (Italië) – 16:30 2 … Plezier op zee…

• Dag 4; donderdag 18 oktober 2012

Londen, maar dan anders. Vandaag wil Jeroen graag een wandeling maken uit het boekje 100% Londen. Deze gaat door de wijk Shoreditch, ten noordoosten van de City. Daarvoor gaan we eerst met de metro naar Aldgate East. Als we weer uit “the tube” komen, slaan we linksaf Brick Lane in. De sfeer hier heeft wat…

• Dag 3; woensdag 17 oktober 2012

Shop till you drop en spoken. Vandaag gaan we de stad in om te shoppen. Nog geen idee wat we gaan kopen maar we gaan op pad via Covent Garden naar Leicester square. Hier trekken we nu wat meer tijd uit om de M&M’s winkel te bezoeken. Het is net een museum. Vermakelijk om te…

• Dag 2; dinsdag 16 oktober 2012

Parken en paleizen. We starten de dag met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Er is veel keuze dus we leggen een stevige basis voor de dag. Rond 10 uur gaan we de straat op. We lopen via Trafalgar square naar St. James Park. De eekhoorntjes lopen overal vrolijk naar een wintervoorraad te zoeken en ook duiven…

• Londen, Dag 1; maandag 15 oktober 2012

Heenreis Vandaag vertrekken we voor 5 dagen, 4 nachten naar Londen. We hebben kaartjes voor 3 musicals besteld. Omdat de NS bij Schiphol aan het spoor werkt, moeten we op Sloterdijk overstappen, maar dat verloopt prima ondanks dat het op het perron van Sloterdijk erg druk is. We zijn zoals gewoonlijk ruim op tijd op…

• Dag 12. Zondag 8 juli 2012

Finale Het is 5 uur in de ochtend als we wakker worden. Als Jeroen door de gordijnen gluurt ziet hij dat we net de Noordzee verlaten en dus bijna bij de sluizen van IJmuiden zijn. We piepen daarom snel in ons ondergoed ons balkon op en zien hoe we inderdaad de grote sluis in varen…

• Dag 11. Zaterdag 7 juli 2012

Water om ons heen en tranen in de ogen. We hebben geen wekker gezet, maar half 9 zijn we klaar wakker en doen de gordijnen open. Het is mistig buiten dus weinig te zien. In het buffetrestaurant, waar het ontbijt genuttigd kan worden is het erg druk. Het kost wat moeite om een tafeltje te…

• Dag 10. Vrijdag 6 juli 2012

Bergen, maar dan in Noorwegen We worden wakker door het trillen van de boot. Hij is aan het aanleggen in Bergen. We doen onze ogen nog even dicht want het was vannacht een beetje laat geworden. Als we onze ogen weer open doen, voelt het warm aan. De zon staat fel te branden op ons…

• Dag 9. Donderdag 5 juli 2012

Trollenfeestje in Andalsnes Vanmorgen komen we aan in Andalsnes in het Romsdalfjord. We liggen dan nog te slapen en worden een beetje half wakker van de manoeuvres met de boegschroeven om aan te kunnen leggen. Als we de gordijnen open doen, zien we op wat voor een mooie plek we weer beland zijn. Het is…

• Dag 8. Woensdag 4 juli 2012

Trondheim en achter de schermen. We zijn wakker om half 9 en beginnen ons gebruikelijke ritueel. Vandaag slaan we het ontbijt over, want we willen om 10 uur bij een presentatie (in het Nederlands) zijn, die gaat over Costa, de schepen van Costa en het leven aan boord voor het personeel. Een kijkje achter de…

• Dag 7. Dinsdag 3 juli 2012

Lofoten en Wickie de Viking Vandaag komen we aan op de Lofoten. Vanwege het vroege tijdstip van de excursie hier, hebben we een korte nacht achter de rug. Ook nog eens een wat onrustige nacht, door de ruige zee. Jeroen is er een beetje misselijk van geworden en heeft gisteravond voor de zekerheid de prullenbak…

• Dag 6. Maandag 2 juli 2012

Tromso met kabelbaan Rond 8 uur komen we aan in Tromso, maar we hebben vakantie dus we voelen ons niet geroepen om dan al aangekleed toe te gaan kijken hoe de boot aanlegt. We draaien ons nog een keertje om. Het is 9 uur, we staan op, voeren het dagelijkse ritueel uit van douchen en…

• Dag 5. Zondag 1 juli 2012

Al die willen te kaap’ren varen Vandaag worden we al ruim vóór de wekker wakker, op een zonnige zee. Vannacht om 3 uur had Co nog even kunnen vaststellen dat het inderdaad niet donker wordt boven de poolcirkel in deze tijd van het jaar. En vanmorgen schijnt de zon alweer uitbundig. Uiteraard scheren we ons…

• Dag 4. Zaterdag 30 juni 2012

Relax! Om negen uur worden we wakker van de wekker. Dat is de eerste keer dat die ons wakker moet maken, maar we waren dan ook laat gaan slapen. De wekker staat vanwege het ontbijt ingesteld. We zitten vandaag de hele dag op zee onderweg naar de Noordkaap, of beter gezegd het plaatsje Honningsvag. Daar…

• Dag 3. Vrijdag 29 juni 2012

Love me tender Vanmorgen worden we al ruim voor de wekker wakker en we zien vanaf het balkon dat we al een tijdje in de fjorden aan het varen zijn. Steile rotswanden stijgen vanuit het water op, en watervallen glijden er weer vanaf. Wat verderop liggen hogere besneeuwde bergtoppen. Het is een magnifiek gezicht, ondanks…