Overzicht berichten van nieuwste naar ouder.

• Van Barcelona naar Lissabon, Zeedag.

Maandag 21 maart 2021 Even terugkomend op het verslag van gisteren. We hadden aangegeven dat we in 47 uur ongeveer van Barcelona naar Lissabon varen, maar daarbij waren we even vergeten dat de klok nog een uurtje terug gaat vanwege de andere tijdzone van Portugal. Dan komt het dus neer op 48 uur. Dat even…

• Barcelona relaxed

Zondag 20 maart 2022 Vanmorgen worden we wakker in de haven van Barcelona. Net als gisteren in Marseille gaan we ook hier vandaag niet van boord. Het schip ligt er tot 15:00 uur vanmiddag en de aangeboden excursies bieden ons niets nieuws in deze mooie stad of in de omgeving. Dit is waarschijnlijk ook de…

• Uitzicht op Marseille

Zaterdag 19 maart 2022 We lagen er niet laat in gisteravond. We worden dus ook redelijk vroeg wakker terwijl we de haven van Marseille binnen varen. Het is bewolkt maar niet koud. We gaan ontbijten in het Club Restaurant waar we weer uitstekend bediend worden. Ook hier kan Co de Eggs Benedict krijgen terwijl die…

• Vertrek uit Genua

Vrijdag 18 maart 2022 We hebben redelijk geslapen vannacht. Toch weer een beetje de spanning gevoeld voor vandaag. Mogen we aan boord? Of gaat het toch niet lukken met de covid test… Over een paar uur zullen we het weten. Na de ochtendrituelen gaan we naar de eetzaal voor het ontbijtbuffet. Er staat een mooie…

• Van Hoorn naar Genua

Donderdag 17 maart 2022 Om kwart voor 10 vertrekken we met de trein uit Hoorn. Een klein uurtje later staan we in de vertrekhal van Schiphol waar we deze keer niet zo’n hele lange rij aantreffen als de vorige keer. Evengoed neemt het ongeveer 45 minuten in beslag voordat we in kunnen checken. De security…

• Cruise maart 2022

Op de planning stond een cruise met MSC van Brazilië naar Italië, maar deze werd door de rederij geannuleerd, uiteraard vanwege Covid-19. Dus opnieuw kijken naar een alternatief en ook nu komen we, net als onze vorige cruise, weer uit op een Cruise op de Middellandse Zee met daarbij Portugal en de Canarische eilanden. Veertien…

• Winderig Barcelona

Donderdag 11 november 2021 We hebben opnieuw een wat onrustige zee gehad vannacht. Gelukkig hebben we allebei wel goed kunnen slapen. Maar op het balkon zien we dat de twee kleine stoeltjes op elkaar zijn gewaaid. We worden wakker in een druilerig Barcelona. Het schip ligt hier vandaag van 7:00 tot 13:00 uur. Dat is…

• Valencia, toestand met excursie

Woensdag 10 november 2021 Gisteravond niets bijzonders gebeurd. Eerst onze BBC’s in de Atrium-Bar en daarna nog Limoncello bij Susan in de Gelateria, omgedoopt tot Limongelateria. Het waait deze nacht behoorlijk en het schip vaart op hoge snelheid. We liggen te wiebelen in bed. Co vindt dat wel lekker, maar Jeroen denkt even ziek te…

• Cartagena

Dinsdag 9 november 2021 We zijn toch weer vóór de wekker wakker en het schip vaart zo’n beetje de haven van Cartagena binnen. We nemen snel een douche en gaan dan voor het eerst op dek 10 ontbijten, bij het buffet. Daar is het nog heerlijk rustig, zodat we snel de inwendige mens kunnen voorbereiden…

• Zonnige zeedag

Maandag 8 november 2021 Ondanks dat we een uur korter hebben vannacht, zijn we zonder wekker vrij op tijd wakker. Vandaag een dag op zee. De lucht is geheel wolkeloos dus dat belooft een mooie dag te worden, hoewel dat ook opeens kan veranderen. We ontbijten weer in het restaurant op dek 3 en daarna…

• Cabo da Roca en Sintra

Zondag 7 november 2021 Vandaag komt het schip aan in Lissabon. Vanwege het tijdverschil zijn we al vroeg en vóór de wekker wakker. Na het douchen kunnen we vanaf het balkon zien hoe het schip de Taag op vaart. We komen langs de Toren van Belèm in de ochtendzon en gaan dan naar beneden voor…

• Zonnig Cadiz

Zaterdag 6 november 2021 Het is ongeveer zes uur in de ochtend en we voelen aan de trillingen van het schip en horen aan het geluid van de motoren dat het schip al bezig is aan te leggen in de haven van Cadiz. We blijven nog wel wat licht doorslapen, maar om zeven uur zijn…

• Marbella en Puerto Banús

Vrijdag 5 november 2021 We worden wakker als het schip de haven van Malaga nadert. De lucht ziet er strakblauw uit en de zon komt net op. Dat belooft een mooie dag te worden. Omdat de excursie pas vanmiddag plaatsvindt, hebben we tijd genoeg voor een ontbijt in het restaurant op dek 3. Daarna gaan…

• Onderweg naar Malaga

Donderdag 4 november 2021 Toen we gisteravond gingen slapen waaide het stevig buiten. We werden dus weer lekker in slaap gewiegd door het schip. Jeroen hoorde ook nog een paar onweersklappen in de nacht. De kapitein zette er de vaart in, om sneller in betere weersomstandigheden te komen. En dat is hem gelukt, want als…

• Marseille, Cruisen in Corona-tijd

Woensdag 3 november 2021 Het is anders, cruisen in deze tijd. Vanwege Covid-19 gelden er ook hier natuurlijk allerlei regels die het leven anders maken. Zo kunnen we niet aan de bar zitten. Daarom zijn we gisteravond wel naar de Atrium bar gegaan maar dus niet aan de bar zelf. Op de tafel zit een…

• Aan boord in Savona

Dinsdag 2 november 2021 We hebben wat licht geslapen vannacht. Dat is waarschijnlijk toch een beetje de spanning van alle maatregelen rondom Covid om aan boord te mogen van een cruiseschip. We melden ons op de afgesproken tijd voor het ontbijt. Dat ziet er prima uit en wordt netjes naar keuze opgediend door een medewerker.…

• Reis naar Savona

Maandag 1 november 2021 We zijn vroeg wakker en treffen de laatste voorbereidingen om weg te gaan. Omdat we gehoord hebben dat alles op Schiphol wat langer duurt, willen we extra ruim van te voren daar aanwezig zijn. We nemen de trein van 9:24 die aankomt rond 10:15, ruim 4 uur voor vertrek van onze…

• Cruise 2021 Middellandse Zee

Eindelijk is het zover. Als alles goed gaat vertrekken we maandag naar Savona om weer een cruise te gaan doen. Maar voor dat deze cruise begonnen is, is er al een heel verhaal. Oorspronkelijk hadden we al lang geleden geboekt voor de cruise van Rome (Civitavecchia) naar Buenos Aires, maar die werd al in een…

• Freeport, Grand Bahama

Zondag 1 december 2019 We varen onze laatste tussenstop binnen. Vandaag zijn we op de Bahama’s. Ondanks de orkaan van twee maanden geleden, ziet het er niet slecht uit. Je moet goed kijken om de sporen nog te zien. Veel is blijkbaar al opgeknapt. Vanaf ons balkon zien we een schip van de Holland America…

• Zeedag. Op weg naar Freeport.

Zaterdag 30 november 2019 De dag begint bewolkt en het schip gaat flink heen en weer. De temperatuur buiten is wel aangenaam, dus buiten is het best lekker vertoeven. Later komt de zon er nog bij, dus daar hebben we geen klagen over. Na het ontbijt gaan we zeebenen kweken door gewoon onze rondjes te…

• Grand Turk. English Point Beach

Vrijdag 29 november 2019 Als we vanmorgen wakker worden, vaart het schip langs de kust van Grand Turk, één van de Turks- en Caicoseilanden. Even later leggen we aan bij de pier, wat we vanaf ons balkon kunnen volgen. Het voelt nog een beetje frisjes aan met 24 graden 😉, maar het belooft een prachtige…

• Zeedag. Op weg naar Grand Turk

Donderdag 28 november 2019 Gisteren zijn we in het verslag vergeten te vermelden hoe de toestand op Sint Maarten is, na de verwoestende orkaan Irma van september 2017. De buschauffeur vertelde dat toen ongeveer 95% van het eiland is verwoest. Op het eerste gezicht zie je daar nu weinig meer van terug. Veel huizen en…

• Sint Maarten. Maho Beach

Woensdag 27 november 2019 Vannacht hebben we weer een uurtje extra gehad en nu verschillen we 5 uur met Nederland. Bij het verschijnen van dit verslag ligt menigeen in Nederland wellicht al te slapen. We zijn dan ook ruim op tijd wakker. We hoeven pas om 8:45 uur bij de Grand Bar te zijn voor…

• De oversteek 2019 dag 6 van 6

Dinsdag 26 november 2019 Vandaag is het de laatste zeedag van de oversteek. Zoals de trouwe lezer van dit blog zal begrijpen, bestaat een zeedag voor ons uit een vaste routine. Het leuke daarvan is, dat je dan op veel momenten van de dag weer dezelfde passagiers en medewerkers tegenkomt. Zo voelen we ons inmiddels…

• De oversteek 2019 dag 5 van 6

Maandag 25 november 2019 Gisteravond bij het diner is wel duidelijk geworden dat we de controle over de desserts verloren hebben. Voor de vorm mogen we nog bestellen, maar de rest wordt ook gewoon op tafel gezet. Dat betekent drie verschillende toetjes waarvan sommige dubbel. We hadden 5 stuks om samen weg te werken: 2x…